Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

27 oktober, 2009

Dubtips: Ital Skurk

Måste väga upp allt r-abba-dabbande med lite riktigt bra dub. Ital Skurk släppte vid årsskiftet en dubplatta, Rest In Dub. Det är inte ofta ett helt dubalbum ser dagens ljus i Sverige. En del låtar här är bekanta, annat är nytt för mig. Enligt bandets presentation av skivan är det tio gamla inspelningar som fått nya kostymer. Pierre Lindsjöö ligger bakom dubben.

Hela plattan är lyssningsvärd, jag väljer i dag låten med det roligaste namnet: Shrimpsandwich dub. Så här låter alltså en räkmacka i dubversion. Då vet vi. :)

Har försökt få svar från Ital Skurk vad som är på gång, det har ryktats om nytt material, men än så länge har jag inga nyheter att komma med från Sveriges mest prominenta melankoli-reggaeband.

Inga kommentarer: