Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 oktober, 2009

Kul med nya artister

Jag fick ett mejl i går kväll.
"Jag heter Paco och är en del av det nystartade reggaekollektivet Twang System. Släpper mitt första solomaterial via www.levebrod.com den 14 oktober."

Det är superkul när jag får material skickat till mig. Jag har nu gett Levebröd-EP:n två lyssningar. Det här är inte alls dåligt.
Mina favoritspår är Rädda dina pengar, en soft låt och Sminkorre, som är modern dancehall på svenska. Något pubertal text i den sista men musiken svänger.
Enligt Paco själv så ska femspårs-EP:n finnas tillgänglig i Spotify inom kort och finns redan att köpa i vissa webbutiker.

Inga kommentarer: