Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 oktober, 2009

Recension av Roots Circus

Det är ett bra tag sedan skivan kom men jag har inte ids recensera den. Nu är det dock dags. Roots Circus andra platta Wednesdays har bandet mer eller mindre jobbat på sedan debuten med sitt självbetitlade album 2006. Jag har inte hört debuten, men sett bandet live. Och jag måste säga att Wednesdays känns platt. Det saknas energi. Det låter bra men saknas någonting. Och ska jag jämföra med hur det var live så låter Roots Circus bättre live än på skiva.

Köp hellre en biljett för att se bandet. Skivan är lite tråkigt, andra halvan av albumet är dock bättre än första. Vill du tycka annorlunda och har ett Spotify-konto? Gå in och lyssna!

1 kommentar:

Jens sa...

När jag första gången hörde skivan, höll jag med till stor del att den kändes platt och tråkig. Efter att den dykt upp ibland på "shuffle" genom tiden, så har jag gått från att tycka den är platt till riktigt svängig. Jag gillar speciellt låtarna Hungry Heart och There Is A Spell Over This City.

Ville inte ha något speciellt sagt, bara lämna min syn av skivan!

Hoppas på fler spelningar i Sthlm snart Roots Circus. Det svängde bra sist på Landet!