Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

10 oktober, 2009

Pop goes reggae: Mora Träsk

Det här är nog det knasigaste jag någonsin kommer tipsa om, värre än Thore Skogman. I mitt idoga sökande efter svensk reggae har jag hittat en låt med Mora Träsk. Barnens favoriter, "man kan inte gå under den, vi måste gå över den"-tigerjakt, Fader Abraham osv. De hade en cirka tioårig period i början av sin karriär då de gjorde seriös (nåja) musik. De vände sig i alla fall till en vuxen publik.

På deras skiva Rocken kommer från Gävle (1978) kan man hitta låten Skidvalla. Den går i någon slags reggaestil och är förstås väldigt trivial. Tack till sajten progg.se som fick mig att upptäcka låten!

Skidvalla by Prince Herring

Inga kommentarer: