Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

19 oktober, 2009

Lasse dubbar till det

Det här är ett dubtips, länge sedan sist. Lars-på-dub från Svenska Akademien dubbar loss i Tribute to Augustus. Hyllas den som hyllas bör, säger jag. Augustus Pablo är melodicakungen som släppte ett otal plattor under sin livstid och den finns en hel uppsjö med samlingsplattor som släppts postumt. Givetvis bör ni spana in East of the River Nile (1978) och Africa Must Be Free by 1983 Dub (1979). Men nu handlar det inte i första hand om Augustus utan om Lasse.

Låten lades upp på Skawars för cirka två veckor sedan så jag antar att den är ny. Lasse, nu vill i alla fall jag höra mer än några ströspår som laddas upp på Skawars. När blir det ett album eller EP?

Inga kommentarer: