Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

05 oktober, 2009

Lyssningstips

De låtar som fastnat som klister i höst är:
1. Jacco - När mörkret faller
2. Diegojah - Electric music.

Jacco berör något som händer i Uppsala den här hösten. Det tror jag gör texten stark även om jag inte håller med om innebörden i texten. Musiken är grymt tung.



Diegojahs låt är så elektronisk att den är långt ifrån den organiska reggaen som jag brukar gilla. Men den här låten är som ett häftplåster! Jag var rätt så sval efter första lyssningen. Nu tycker jag låten är ett monster, i positiv bemärkelse. Låten går att ladda ner från hans MySpace-sida.

Electric Music by Prince Herring

Dessa två låtar kommer verkligen spelas till öronen blöder, i väntan på några av albumen som ni kan rösta på här ute till höger. Förresten, ni som röstar på Annan artist, motivera gärna för mig vilken artist jag missat. Då skriver jag om det! Mejla antingen på princeherring@gmail.com eller kommentera till valfri artikel, jag läser alla inlägg.

Inga kommentarer: