Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

29 oktober, 2009

First Light dröjer

Svenska reggaebloggen har skrivit om Enköpingsbandet First Light förut. Efter ett kortare snack med Internal Dread efter en spelning med LionDub för en månad sedan så fick jag klart för mig att en skiva med bandet kommer under våren. I ett mejl till redaktionen vecklar bandet ut texten något mer om vad som är på gång.

First Light har numera kontrakt med Rub-a-dub Records och tanken var att Judgement Time skulle släppts som singel. Spelningar under sommaren tog dock fokus från singelsläppet, så istället jobbar bandet i vinter med sitt debutalbum, med Internal Dread vid mixerbordet. Eventuellt kan det komma en nätsingel innan albumet släpps innan sommaren 2010.

Enligt mitt tycke är det värt väntan. Demor och liveuppträdanden bådar gott och Internal Dreads omdöme om bandet etsade sig fast i mitt minne. Bandet är flitigt på att repetera, varvid Internal fyllde på: Jag gillar sådana band.

Inga kommentarer: