Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

21 oktober, 2009

Hur känns Peps?

Nu har jag sugit länge på karamellen men kan inte hålla mig. Jag presenterar härmed den mest omfattande omröstningen hittills: vilket Peps-album är det bästa? För att göra Peps rättvisa så tog jag med samtliga album utom samlingsskivorna. Du får också rösta på flera skivor, men som vanligt är det ett röstningstillfälle per ip-adress som gäller.

Vilken av hjältens skivor klarar du dig inte utan? Så avslutningsvis håller jag tummarna för att det en dag kommer ytterligare ett album med Peps Blodsband!

3 kommentarer:

Lars sa...

Enkelt val. "Droppen urholkar stenen" är dessutom ett av de vackraste namnen på en svensk skiva - någonsin.

Lurholm sa...

Även om jag givetvis instämmer med föregående talare så får jag nog lägga min röst på "Spår", som inte bara var min första Peps-platta, utan även har en fantastisk musikalisk bredd, skön produktion och innehåller några av hans allra bästa svenska tolkningar av jamaicanska låtar.

Prince Herring sa...

Jag har förstås röstat på flera plattor men Droppen urholkar stenen är nog min favorit också. Visst är det ett tjusigt foto på Stor-Peps och Lill-Peps? Taget av undertecknad på en spelning i Köping. Jag kom riktigt nära, till och med min lilla pocketkamera dög. :)