Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

19 april, 2010

En busschaufför med glatt humör

Jag tror han är unik, Omar Kulane. Han är förmodligen världens ende busschaufför som kan få mer än 11 000 fans på Facebook. Och då är det inte ens hans egen sida utan en sida som någon skapat som en hyllning till honom.

Omar Kulane bor i Umeå och kör nattbuss. När det är dags för en tur så sätter han på reggae på hög volym. Så här skriver en resenär om honom:

"Som småbarnsmamma och galet beroende av busstrafiken i Umeå, gav denne chaufför mig hopp om livet i stressen och den totala kylan."

Senaste veckan har 23 fans kommenterat reggaebusschauffören Omar Kulane. När personaltidningen Access intervjuade honom i höstas säger han att det ibland blir sång i bussen.

"Ibland har vi till och med allsång. Ingen fyllesomnar i min buss och jag har nästan aldrig bråk. Alla är glada. Någon gång har det hänt att någon muckat med mig, men då kommer en hel hög passagerare fram och försvarar mig, säger Omar och tillägger:

– Mina passagerare är mina kompisar", säger han till tidningen.

En medlem i Facebookgruppen skriver om Omar:

"Han släppte just av mig nära mitt hus trots att linjen inte går den sträckan. Skönare snubbe får man leta efter!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Han sprider fred & kärlek omkring sig