Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

01 april, 2010

Nu kommer Västkusten!

Hittills i år har östra Sverige dominerat den svenska reggaescenen. Det har kommit skivor från Stockholm (Mysticman, Diegojah, Robert Athill och Slag Från Hjärtat), Enköping (Internal Dread) och Skärblacka (Drama Roots). Men ni som följer Svenska Reggabloggen vet att Göteborg och Västkusten är på gång. Och nu lossnar det! Inom några veckor kommer Kapellet (Göteborg/Värmland), Serengeti (Göteborg), African Child & The Prophet Unfication (Göteborg) och senast i maj Kapten Röd (Göteborg). Kapellet har jag lyssnat på några gånger, recension kommer i nästa vecka, African Child recenseras i morgon och så fort Kapten Röd gjort färdigt och jag får chansen så kommer ni få veta hur det låter.

Annat som är på gång i Svenska Reggaebloggen den kommande tiden är en recension av Daniel Asher (Västerås) och LionDub (Gävle). Inom en vecka kommer också en exklusiv intervju med en mångsysslare i svensk reggae; Lennart Wastesson i skivaktuella LionDub.

Något mer? Jag tackar för era reportagetips, några av dem har redan gått i uppfyllelse, andra jobbar jag på, några går inte att genomföra (pga oförmåga att klona mig, då redaktionen består av en person).

En sak till. Bloggen slår besöksrekord om och om igen. Mars månad har varit helt galen med en dryg 40-procentig ökning sedan februari. En analys är att det lönat sig att skriva om Björn Owen Johansson och crossover-artister (Roffe Ruff). Någon länkade till min blogg i Whoa-forumet och vips kom hiphoparna också hit. Kul! Hoppas några av er gillar reggae och stannar i bloggen också.

Hade jag bott i Göteborg, hade jag gått och sett General Knas i kväll. Så fick jag det sagt också.

1 kommentar:

Jörgen sa...

Hade du bott i Göteborg hade du gjort rätt som gått på General Knas. Det var en grym spelning. Snapphanen var på riktigt lekfullt humör!