Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

21 april, 2010

Ett steg bort

I kväll tänkte jag lämna reggaen för en stund och hylla min gamla tonårsidol, Guru från Gang Starr. Tragiskt gick han nyligen bort i cancer alldeles för tidigt 43 år ung.

Låten jag valt är inte särskilt representativ för Gang Starr, men den fick mig att som 15-åring koppla ihop golden age-hiphopen som jag lyssnade på med den lite tuffare hiphopen. Låten var med på någon brittisk samling av dansmusik och hiphop från 1991 som min polare hade. Låten var omöjlig att hitta på någon Gang Starr-skiva i den här upptempo-versionen, originalet som är med på Step In The Arena låter annorlunda. Men så kom nätet och jag kunde skippa min kassettversion av Lovesick (Upbeat Mix) och njuta av den när jag vill i datorn istället. Nu får ni också chansen. RIP Guru, tack för allt.

Inga kommentarer: