Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

09 mars, 2010

En liten förälskelse

Ni vet hur det är, man lyssnar på nytt material med ett gammalt favoritband. Det här hände bloggredaktionen i går. Svenska Reggaebloggen har fått en exklusiv förhandslyssning på Ital Skurks singel Dimma & Motljus. Åh, jag blir alldeles varm och glad i kroppen. Det här låter... som Ital Skurk gör i sina bästa stunder. Det mjuka soundet, väna sången, baktakten och melankolin finns där.

Texten handlar i korthet om att vara sämst när det gäller, att kunna högprestera så länge ingen tittar på. Men också om att lämna det bakom sig.

Det här lovar riktigt gott inför kommande albumsläpp. Singeln Dimma & Motljus, med en dubversion av samma låt, släpps 31 mars och albumet senare i vår.

2 kommentarer:

Knajht sa...

Du anar inte hur avundsjuk jag är, kan inte vänta till albumet kommer ut!

Prince Herring sa...

Behöver jag säga att jag känner mig privilegierad? :)