Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

24 mars, 2010

Lobbar in reggaen på festival

I Kristianstad bor det en mycket reggaeintresserad kille som heter Tony Svensson. Och för att få mer reggae på hemmaplan startade han ett upprop på Facebook - Reggaekväll på Kristianstadsdagarna. På 18 dagar har gruppen lockat 1 346 medlemmar! Svenska Reggaebloggen blev förstås nyfiken på detta fenomen.

Hur kommer det sig att du startat en kampanj för reggae på Kristianstadsdagarna?

- För reggae är ren kärlek och fest med 99% underbar stämning och intresset för reggae är stort i K-stad.

Vad har du för koppling till reggaen?

- Ingen direkt koppling men älskar det av hela mitt hjärta. Framför allt skånsk.

Vad har du för koppling till Kristianstads-dagarna?

- Samma på den frågan, uppvuxen i K-stad och känner lite folk runt om som kanske kan hjälpa mig med detta.

När kommer det besked om du lyckats med din kampanj?

- Tyvärr kan jag inte svara på detta just nu, men så fort jag kan så kommer jag att meddela, kan bara säga att de ser ljust ut.

Vilka artister vill du ha, om du får bestämma?

- De artister jag har kontakt med är General Knas och danska Chin Ono. Tivolirock, där det kommer äga rum i så fall, har själva ett par förslag också.

Hur är reggaeintresset i Kristianstadstrakten annars?

- I min omgivning är intresset enormt. och det är en ganska stor omgivning. Jag vet att en reggaekväll skulle bli rena rama succén i denna staden. Jag har fått kanonmycket positiva mejl om detta som stärker det.

Kristianstadsdagarna arrangeras 9-17 juli.

1 kommentar:

Tony sa...

Härligt!! Hoppas ju självklart att se dig också där den 17:e om de går igenom.. =)
ha de bäst... Tony