Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

03 juli, 2010

Pointless Game

Har fått en låt skickad till bloggen av Leontin Productions, numera med utgångspunkt i Borås. Leontin jobbar med ett mixtape och han skickade över låten Pointless Game, som Jahman Bin Landen sjunger på. Det ligger en skön flöjtstämma låten igenom, och den ihop med Jahmans sköna röst gör låten. Bloggen tog kontakt med Lundakillen Jahman för att höra vad som mer är på gång.

- Jag kom just tillbaka från Liberia i Västafrika dit jag åkte i november förra året med all min musikutrustning så jag har inte riktigt fått ord till något direkt nytt annat än Pointless Game. Den improviserades fram över Leontins rytm.

- Jag gjorde en independentplatta förra året, The Dread X Album, med 16 spår. Min första skiva var Hard Road (2007). Båda finns tyvärr bara på utvalda bensinstationer i Norrland nånstans, via studion norrljud i Storuman som mastrat samt tryckt upplagan.

Pointless Game är inte släppt någonstans än, vare sig på Myspace eller Leontins egen hemsida. Vi får hålla utkik efter när mixtapet släpps. Andra artister klara för All in 1 Mixtape är t ex Cleo med Syster Sol och Desert Rose.

Inga kommentarer: