Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

08 maj, 2010

Kalender: experiment i bloggen

Lite blygsamt har jag skapat en evenemangskalender i bloggen. Den ligger i en flik högst upp och finns där på försök. Vill du som arrangör eller artist hamna i Svenska Reggaebloggens kalender? Allting går via Facebook. Skapa ditt evenemang där, bjud in Prince Herring så ska kalendern uppdateras. Jag håller på att lära mig om kalendern synkas automatiskt eller om jag manuellt måste uppdatera. Men redan nu innehåller kalendern godbitar för er reggaeälskare, ett nytt sätt att hålla koll på var och när dina favoritartister eller ljudsystem uppträder.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Bra initiativ! Lite feedback - för att detta ska bli användbart bör du nog lägga in förkortningen för den stad som spelningen/evenemanget är på i rubrikraden. Exempelvis GBG, STHLM eller liknande. Det blir tyvärr lite för bökigt att behöva klicka på varje rad för att det ska vara överskådligt och användarvänligt.

Prince Herring sa...

Tack för feedback, Jörgen. Jag importerar bara bandens/artisternas egna uppgifter från Facebook. Jag gör alltså ingen egen redigering. Det kanske är läge för det... Tanken är inte att kalendern ska uppta för mycket tid, engagemanget ska jag lägga på texterna. Det är min styrka och mitt intresse.