Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

07 maj, 2010

Längtan till Kalmar

Det är sannerligen inte ofta bloggredaktören längtar till Kalmar. Går på fotboll på Fredriksskans en gång per år ungefär, shoppar med syskonbarnen om nöden så kräver när jag är på besök i södra Sverige. I kväll skulle jag dock gärna befinna mig i Kalmar. På scen, på Klubb Baktakt spelar nämligen Ras Cricket och Leafnuts. Båda kommer framföra nya låtar. Framför allt är det Leafnuts som lockar för bloggen.

Men det blir inget med det, Uppsalaexpressen går inte till Kalmar i dag. Ni som bor i närheten bör noga överväga att ta er till Larmtorget i kväll.

6 kommentarer:

Unknown sa...

I'll be there :) Ser fram emot detta

Anonym sa...

Vadå framför allt Leafnuts som lockar!? é det nån jävla Ras Cricket mobbning eller, tycker han får minst uppmärksamhet från all svensk reggae media!! Han lägger juh fö fan dom fetaste verserna, skriver dom fetaste rimmen, he´s a lyrical murdaaahre!! Fattar heller inte varför Diegojah (inte för jag har någt emot honom) får så bra kritik, han låter juh fö fan exakt samma på varenda låt juh man blir juh bara trött, måste lägga te att RYF mixtapet va han jävligt bra på.. men Cricket é flera ggr bättre!!

Pz /

Prince Herring sa...

Du anonyme, någon mobbning av Ras Cricket ägnar inte jag mig åt i alla fall. Så fort det finns något nytt att skriva om så gör jag det. Leafnuts lockar mer eftersom jag är nyfiken på hans nya material. Är det mobbning av Ras Cricket? Nä.

Daniel sa...

Kan hålla med direkt om att det inte är mobbning av ras cricket. Alla får bestämma själva vad den är mest intresserad av. Hade räckt med att säga att man är mer intresserad av ras cricket och gett någon slags konstruktiv kritik till inlägget än att påstå att man "mobbar" ras cricket. Klart att man lockas till det man är mest nyfiken om. Grym blogg, lots of praise!

Daniel sa...

Dessutom är Diegojah sjukt bra och att påstå något annat är lögn. Menar du att om du hör en Ras Cricket låt så känner du inte igen direkt att det är Ras Cricket? Alla artister har sitt eget sound om det är en bra artist. Som Diegojah sjunger, come with another sound!

Anonym sa...

Ras Cricket lägger inte grymma verser och inte heller de grymmaste rimmen. Personer från 17 år och nedåt kan bara tycka så. Det är inte mobbing det är fakta.