Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

09 maj, 2010

Röstfusk drabbade bloggen

Bloggens omröstning om den hetaste bokningen till Öland Roots till kvällens tänkta artistsläpp (ej kommit i skrivande stund) slutade med en tydlig favör för First Light. Eftersom jag följer omröstningarna noga kunde jag se två räder där röstantalet för First Light gick från ett fåtal röster till 40 på en eller två timmar. I dag, när Helt Off nästan var ikapp så kom nästa räd, First Light ökade från ungefär 40 röster till drygt 80. Tråkigt att du som varit inne på bloggen 51 gånger på 1h 30min (!) i dag inte respekterar att man röstar en gång per IP-nummer. Det åsidosätter själva idén med omröstningar...

Hursomhelst, Svenska Reggaebloggen säger grattis till First Light som kanske är den hetaste bokningen till Öland Roots fram tills i dag, 37% av rösterna gick till Enköpingsbandet. Tvåa blev Helt Off och trea Fantan Mojah. En ny omröstning kommer genomföras när alla artister har släppts. Om jag kan lita på att fuskare håller sig till att rösta en gång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det inte att ordna så att det endast är möjligt att rösta en gång per IP-nummer?

Anonym sa...

Usch..kasst av den personen som fuskröstade på oss(First Light) Vem det nu är så skärp dig "smack"(virtuell örfil..)