Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 maj, 2010

Publiksuccé i Skärblacka

Det är intressant hur en minneskonsert det 30:e året lockar som mest publik. Det var tydligen en formidabel succé i Skärblacka i går med över 5 000 besökare på gratisspelningen. En av arrangörerna, Janne Karlsson (trummis Kalle Baah och bygdens son), var supernöjd när Svenska Reggaebloggen mejlade med honom så här dagen efter.

- Tidigare tror jag det varit 3 000 som mest. Det har blivit en hemvändar- och familjefest ihop med vanlig reggaefestival.

Jag frågade hur mycket gårdagens fina väder i sydöstra Sverige spelade in.

- Klart att fint väder är ett plus, men vi vet knappt vad dåligt väder är på denna festival. Det har nämligen aldrig varit dåligt väder, förutom en regnskur förra året. Sjukt.

Janne Karlsson drar parallellen till hur det var första gången, 1981.

- Vi var väl cirka 50 personer första gången.

Avslutningsvis bad vi honom tycka till om artisterna.

- Alla artister var väldigt bra. Om jag bara får välja ett uppträdande så måste jag säga Kapten Röd, men det är ju givetvis ingen överraskning. Han är ju alltid supergrym.

Och så ser han redan fram emot nästa år, 31:a festivalen

Inga kommentarer: