Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

20 maj, 2010

Million Stylez vibrerar av spänning

I dag är det en vecka kvar till släppet av en efterlängtad skiva, Million Stylez uppföljare Everyday. Svenska Reggaebloggen pejlade nyligen läget med honom inför den stora dagen.

Skivan ligger färdig för release. Hur är känslan så här inför släppet?

- Jag är jävligt hypad och ser verkligen fram emot det! Det har ju trots allt gått nästan fyra år sedan förra släppet. Jag vill bara ha den klara skivan i min hand. Det är som när en konstnär tittar på sin tavla när han har målat klart den. Kan bara tacka gud för detta!

Hur ska du fira?

- Jag kommer fira släppet genom att uppträda med några nya låtar från albumet, sida vid sida med några gamla låtar på min releasefest jag håller på Berns i Stockholm 27 maj.

Blir det turné direkt?

- För mig är det turné året runt hela tiden. Det slutar inte. Det blir bara mer och mer, större och större. Give thanks.

Vad blir det för spelningar i sommar?

- Det blir ganska blandat. Jag kommer att köra i Sverige och runtom i Europa, men det jag ser mest framemot måste vara min USA-turné i juli. Just det, Uppsala Reggaefestivalen får vi inte glömma!

Siktar du nationellt eller internationellt?

- Alltid internationellt och aldrig bara nationellt. Min musik är för hela världen och Sverige är bara som en droppe i havet när det kommer till reggaepubliken.
Men albumet kommer att släppas i Skandinavien till att börja med. Förra albumet From A Far släpptes aldrig utanför Skandinavien för er som inte visste.

Svenska Reggaebloggen har höga förväntningar musikaliskt på skivan. Vilka förväntningar har du stött på hittills?

- Det flesta har frågat om jag någonsin försökt att göra en större hit än Miss Fatty. Men då har jag bara svarat att skapandet av musik måste komma naturligt annars kommer det oftast låta krystat och det kan det flesta höra. Andra har frågat om jag är nervös inför detta släpp just för att jag har mer förväntningar pga succén av den första men ännu en gång gäller det bara att allt ska göras i sin naturliga takt utan någon stress eller press då blir allting precis som det ska.

Alltid glädjande med stjärnor som tar sig tid för våra frågor och därmed er läsare. Återstår nu att höra om Million Stylez skiva Everyday motsvarar redaktionens (och kanske era) högt ställda förväntningar. För mer om Million Stylez, klicka på etiketten här nedanför.

1 kommentar:

angelo sa...

jävligt tråkigt att han ska ha sin releasefest på Berns av alla ställen. vet inte hur involverad han själv varit i det beslutet men det känns rätt trist med tanke på vad som händer där just nu.

https://www.sac.se/Aktuellt/Nyheter/Bakgrund-till-den-fackliga-blockaden-av-Berns-salonger

http://img64.imageshack.us/img64/513/bernscity.jpg

http://www.nyhetskanalen.se/1.1636291/2010/05/12/fackbrak_staller_in_stjarngala

o så arbetsköparens sida: http://annalenalodenius.blogspot.com/2010/05/maffiametoder-i-facklig-konflikt.html