Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 maj, 2010

Rojalist? Nävisst

Man har väntat på det, så småningom måste den dyka upp. Och här kommer den antirojalistiska reggaelåten med den antirojalistiska gruppen Störda Poeters Sällskap. Låten heter Mer Apanage. Som en present till Carl XVI Gustaf på födelsedagen i fredags släpptes låten gratis. Låten är lika aktuell en vecka efter, och till den följde en video som ni kan se här nedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra låt! Vem är tjejen som sjunger?

Prince Herring sa...

Jag mejlade bandet och frågade:

"För Toast Mollan är det premiär att sjunga i reggaesammanhang. Hon
har tidigare sjungit i körer och lite andra små projekt.

Hon behövde nya utmaningar och ville gärna prova att skriva text och sjunga på någon låt. Jag presenterade en skiss på låten Mer apanage och hon skrev sin vers på någon vecka. Den var så pass bra att både jag och Che Gue Hoas kände oss piskade att ändra våra
texter då de i sammanhanget blev allt för bleka.

Toast Mollan är i dag en av de mer drivande i sällskapet, hon vill av flera anledningar inte avslöja sitt riktiga namn eller mer om sig själv just nu,men kanske i framtiden."